8 van onze serious games

Vanuit ons kantoor in Delft ontwikkelen wij serious games voor uiteenlopende opdrachtgevers in heel Nederland en België. Zo hebben we verschillende serious games ontwikkeld. Onze games leren kinderen lezen, schrijven of dichten. Maar ook trainen we medewerker om bewuster om te gaan met data en hun bewustwording te vergroten op het gebied van cyber security. 

Vaak zijn het educative en leerzame games. Zoals een game om te leren reanimeren of een spel waarmee zorgprofessionals meer inzicht krijgen in de ernst van handhygiëne tijdens hun werk. Benieuwd naar meer van onze serious games? Lees dan verder! 

Benieuwd? Klik hieronder om gemakkelijk een videobel afspraak in te plannen!

Serious game voor in het onderwijs

Een vliegende start bij het leren lezen

🏆 Best Applied Game - Dutch Game Awards 🏆

KlankKr8 is een innovatief spel voor kleuters dat op een speelse manier de 44 letter-spraakklankovereenkomsten van de Nederlandse taal traint en zo de basis legt voor een gezonde leesontwikkeling.

Klikkend door een kosmos van letters, klanken en een doolhof van sterrenbeelden vol uitdagingen, oefenen kinderen op een speelse manier de 45 klank-symboolovereenkomsten van de Nederlandse taal. Door deze overeenkomsten goed te leren, wordt de stap naar vloeiend lezen mogelijk.

Serious game voor logopedie

Een serious game voor kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS)

Bouke Bouwt is een uniek spel, speciaal ontwikkeld vóór en dóór logopedisten, om kinderen tussen 7 en 10 jaar met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) te ondersteunen.

In Bouke Bouwt leren kinderen zinsstructuren herkennen en zelf bouwen, terwijl ze genieten van een motiverende en speelse leerervaring. Als logopedist kun je het niveau van de zinsconstructies per kind instellen, en dankzij slimme gamification blijven kinderen gemotiveerd om te blijven spelen en oefenen.

Serious game en simulatie

Bewustwording van innovaties in transport

Master Shipper is een single-player spel, waarbij logistieke planning centraal staat. In het spel is de speler beheerder van de logistieke afdeling van een transportbedrijf. De speler moet ervoor zorgen dat alle zendingen aankomen door vervoerders te contacteren en in te huren.

Het uiteindelijke doel van de game is de bewustwording van verschillende transportmogelijkheden van verladers, specifiek het nut van Synchro-modaal transport. Master Shipper is een van de serious games die is ontwikkeld in samenwerking met het Gamelab aan de TU Delft, voor het TKI Dinalog’s Synchro-Gaming project.

Serious game voor een NGO

Leerlingen redden levens door te leren reanimeren

In Held leren scholieren spelenderwijs te reanimeren. Er worden verschillende situaties voorgeschoteld waarin de jongeren kunnen experimenteren, en zo ondervinden wat de juiste stappen zijn voor een succesvolle reanimatie.

Held heeft de eerste prijs gewonnen in de ‘European Serious Game Awards’ in de categorie ‘Academic’.

Serious gaming in de zorg

De wereld opent voor blinde kinderen

The Legend of Iris is ontwikkeld om blinde kinderen te leren navigeren op basis van geluid. Er wordt gebruikgemaakt van een Oculus Rift VR headset om de hoofdbewegingen van de kinderen te volgen, om zo in combinatie met geavanceerde binaural audiotechnieken en een koptelefoon een heel realistisch surround sound effect te reproduceren. In het spel navigeren de kinderen zich door een fantasie-omgeving, en moeten ze de verschillende geluiden om zich heen achtervolgen, vinden, of juist ontwijken.

Serious gaming voor trainingen

Leren kitesurfen in een simulator

KiteSim biedt een realistische en leuke VR-ervaring, die gebruikt wordt om kitesurfers te trainen. Dit serious games design bevat geavanceerde simulatie van krachten op de vlieger, die worden gepresenteerd door het frame dat KiteSim gebruikt.

DigiKwis voor digitale inclusie

In DigiKwis ga je samen op weg naar meer zelfstandigheid. We maken leren van digitale vaardigheden leuker en effectiever!

Gamification voor inclusie

Serious game voor het onderwijs

Studenten leren kritisch denken en feedback ontvangen met deze serious game

The Great Library is een Game-Based leerplatform speciaal voor het onderwijs. In de game staat het schrijven van peer reviews centraal. Hierbij beoordelen studenten de documenten van medestudenten op een aantal door de docent in te stellen criteria. Studenten nemen de stof van het vak tot zich en beantwoorden enkele korte quizvragen. Als die goed zijn beantwoord, dan kunnen ze voorwerpen verdienen om hun avatar mee aan te kleden.

Docenten hebben een eigen portaal. Vanuit dit portaal kunnen zij de inhoud van het vak aanpassen en de voortgang van alle studenten in een overzicht bekijken. Dit is een van de serious games die is ontwikkeld in samenwerking met de TU Delft. Deze game wordt daar bij verschillende vakken gebruikt als voorbereiding van het schrijven van een Master Thesis.

Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen

Ben je benieuwd wat serious games voor jouw onderneming in Nederland kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Hoewel wij vanuit Delft werken, ontwikkelen we serious games voor opdrachtgevers in heel Nederland, bijvoorbeeld in de zorg, in het onderwijs en in vele andere branches. Onze medewerkers en eventueel aanvullende specialisten denken graag met je mee over een effectief serious games design voor jouw onderneming!

Bellen, mailen of appen kan ook.